今日の日は present  345

ネット上の英字新聞から、気になる記事を取り上げています。
英文とともに、私の感想も発信、英語学習の道楽日記です。

痴呆症の予防に 昔の映画を

増える高齢者、そして、認知症の他人たち、私たち。
 昨日のことは忘れるけれど、ずーっと昔のことは詳しく覚えている、、、。
 私の身近にもそのような人はいる。
・・・そこで、そのような人たちや:私やあなた様に、昔の古い映画を見ながらの喫茶店が登場。
 埼玉県鶴ヶ島市に登場した、その名も「銀幕・カフェ」。
 古い記憶を世に起こし、脳を活性化を目指す、その名も「追憶・セラピー」。
 若かりし頃の正常のものより短くした映画を楽しむ。
 沖縄・名護に本社を持つ会社が全国展開を目指す。
 映画を見ながら、「昔は私は、あのスターのようにきれいだった」と、昔の景色や音楽を楽しむ。
 目の前の今の自分も、その頃に変える、代える、帰る。
これぞ、究極の若返り、痴ほう防止?
・・・・さあ、私もその「銀幕・カフェ」に急ごう、、。

Saitama cafe shows classic films to help fight dementia
 TSURUGASHIMA, Saitama Prefecture--A cinema cafe here that shows shortened versions of classic movies is helping elderly people counter dementia by rekindling nostalgic memories and rejuvenating their brains.


 The Ginmaku Cafe (silver screen cafe) in the Kamihiroya district features films dating back at least 65 years for its reminiscence therapy.


 Net TV Kaisou, a video production company based in Nago, Okinawa Prefecture, opened the cafe on Feb. 4 on a trial basis. The company plans to operate similar cafes across the country in hopes of providing venues where elderly people can have fun.
 (Asahi Shimbun : 4/2)